Onze service
Wij proberen altijd een zo goed mogelijke service te verlenen, onze website up-to-date te houden en artikelen met de beste kwaliteit te leveren. Helaas kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Neem dan contact op met onze klantenservice. Op deze pagina vindt u antwoord op veel gestelde vragen (FAQ), privacy policy, bestel-, betaal- en verzendproces, retourzendingen, onze nieuwsbrief, opslag van uw materiaal en reclamatie. Indien u aanvullingen heeft horen wij dit graag. U kunt hiertoe een bericht sturen aan onze klantenservice via info@cedarland.nl of vult u ons contactformulier in.
Klantenservice
U kunt de klantenservice bereiken door een e-mail sturen naar info@cedarland.nl of ons contactformulier invullen en uw klacht omschrijven. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen via een van onze telefoonnummers (zie onderzijde van deze pagina of kijk op de contactpagina). Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht, conform onze Algemene Voorwaarden, binnen 14 dagen te beantwoorden.
Bestelproces
Er zijn twee mogelijkheden om een aanvraag te doen bij Cedarland. U stelt uw aanvraag samen in het contactformulier en verzend deze. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Dit kan telefonisch op per mail. Een andere mogelijkheid is uw aanvraag / bestelling te doen via de webshop. Wij kijken aan de hand van de op dat moment staande voorraad of wij kunnen voldoen aan uw aanvraag / bestelling. Indien uw aanvraag beschikbaar is ontvangt u van ons per email een bevestiging. Onze vaste transporteur neemt vervolgens binnen enkele dagen contact met u op voor het plannen van de afleverafspraak.
Levering van uw bestelling
Voor leveringen in Nederland brengt Cedarland bij bestellingen onder € 4.500,- exclusief btw een bedrag van € 125,- exclusief btw bezorgkosten in rekening. Bestellingen boven € 4.500,- exclusief btw worden gratis bij u thuis bezorgd. Levering op de Waddeneilanden en in Zeeland is mogelijk, hiervoor worden transportkosten berekend op aanvraag van de transporteur. Levering in België en Duitsland is ook mogelijk, hiervoor wordt een indicatie bedrag van € 175,- exclusief btw transportkosten berekend.
De klant dient bij levering van het product en/of de producten het alsdan geleverde te controleren op zichtbare gebreken en na te gaan of het geleverde met de overeenkomst overeenstemt.
Reclamaties over zichtbare gebreken en/of niet-conforme levering dienen uiterlijk binnen 14 werkdagen na levering schriftelijk te geschieden (lees hiervoor het hoofdstuk Reclamaties op deze pagina). Alle reclamaties, van welke aard ook, kunnen slechts aanleiding geven tot vervanging van het geleverde, of, indien zulks redelijkerwijs onmogelijk is, tot restitutie van de aankoopsom van het gebrekkige/niet-conforme gedeelte van de bestelling.
Betaalproces
Er zijn een aantal mogelijkheden om uw bestelling te betalen:
Bij het persoonlijk afhalen van uw bestelling op ons afhaal adres kunt u uw bestelling contant afrekenen of vooraf per bank voldoen. Geeft u bij de bankbetaling uw factuurnummer door. De betaling dient bijgeschreven te zijn op onze bank alvorens wij u uw bestelling kunnen meegeven.
Indien uw bestelling wordt afgeleverd door onze vaste transporteur kunt u het bedrag vooraf per bank voldoen. Geeft u bij de bankbetaling uw factuurnummer door. U kunt pinnen aan de vrachtwagen (LET OP: uw bank kan een pin limiet hebben ingesteld. Tevens is het niet bij alle vrachtwagens mogelijk te pinnen). U kunt ook uw bestelling contant afrekenen bij de vrachtwagen chauffeur.
Verzendproces
Voordat u van ons een bevestiging ontvangt van uw bestelling is de verzending met u overeengekomen. De verzending kan op twee manier;
U haalt persoonlijk de bestelling af op ons afhaal adres of uw bestelling wordt verzonden via onze vaste transporteur.
Indien u uw bestelling zelf wenst af te halen kunt u hiervoor een afspraak maken. Het afhalen van uw bestelling gaat altijd in overleg. Hierdoor zijn wij er zeker van dat de juiste persoon de juiste bestelling geleverd krijgt. Zorgt u ervoor dat u de benodigde bescherming- en bevestigingsmaterialen meeneemt om uw bestelling veilig te kunnen transporteren. U dient op de hoogte te zijn van de geldende verkeersvoorschriften.
Indien uw bestelling via onze vaste transporteur geregeld is zal de transporteur contact met u opnemen voor het plannen van een afleverafspraak. In overleg word uw bestelling geleverd aan de voordeur en op de begane grond.
Privacy policy
Privacy is een kwestie van vertrouwen, en wij hechten belang aan uw vertrouwen. Wij respecteren uw privacy en persoonlijke levenssfeer. Daarom houden wij ons bij de verwerking van uw persoonlijke gegevens aan de wettelijke bepalingen. Voor zover u ons uitdrukkelijk toestemming heeft verleend voor het gebruik van uw gegevens van het ontvangen van onze nieuwsbrief.
Privacy gegevensregistratie en gebruik
Aanvraag / bestelling: uw gegevens worden door ons geregistreerd, opgeslagen en verwerkt met het oog op de afwikkeling van uw aanvraag / bestelling en een eventuele latere garantie alsmede met het oog op onze serviceverlening. Bij de afwikkeling van uw aanvraag / bestelling ontvangt onze vaste transporteur alleen de noodzakelijke gegevens. Bij de bestelling van producten hebben wij uw correcte adresgegevens nodig.
Uw telefoonnummer wordt slechts gebruikt bij vragen en door onze vaste transporteur voor het plannen van een afleverafspraak.
Uw e mailadres hebben wij nodig om de bevestiging van uw aanvraag te kunnen mailen en met u te kunnen communiceren over uw bestelling. Wij gebruiken het bovendien ter identificatie (geen ander persoon kan op uw naam een bestelling plaatsen).
Nieuwsbrief Cedarland
Indien u zich heeft aangemeld voor onze nieuwsbrief ontvangt u deze wanneer er publicatie plaats vindt. Via onze nieuwsbrief ontvangt u te allen tijde opzegbare informatie over aantrekkelijke aanbiedingen, ontwikkelingen in de markt en nieuwe producten in ons assortiment. U heeft ons, voor zover van toepassing, uitdrukkelijk toestemming verleend voor de nieuwsbrief en wij hebben uw toestemming geregistreerd. Wij zijn verplicht de inhoud van de toestemming te allen tijde op afroep beschikbaar te houden. U kunt de door u eenmaal verleende toestemming te allen tijde voor de toekomst herroepen.
Aanmelding en afmelding voor de nieuwsbrief
Indien u de gratis nieuwsbrief van Cedarland wilt ontvangen gebruikt u hiervoor de button op de contactpagina. Opzegging is te allen tijde eenvoudig mogelijk door op de “afmeldlink” te klikken die in elke nieuwsbrief is opgenomen. Deze vindt u onder aan de nieuwsbrief. U ontvangt tevens een bevestiging van uw afmelding.
Opslag van uw materiaal
Voor een goed eindresultaat is het mede van belang uw materiaal op de juiste wijze op te slaan alvorens u tot verwerking overgaat. Wij hebben daarom voor u een aantal belangrijke aandachtpunten op een rij gezet.
Leg materiaal in een onverwarmde en geventileerde opslagruimte zonder invloed van wind, regen en zon. Voorkom contact met vuil. Hout dient op pallets of op regels te liggen met het hart op hartafstand van 600 mm. Als er meer planken/pakketten boven elkaar worden gestapeld, leg dan de regels tussen de pakketten recht boven elkaar, zo blijft uw materiaal recht, zie figuur 1.
Figuur 1: De planken/pakketten op een vlakke ondergrond met voldoende ondersteuning opslaan. Regels recht boven elkaar plaatsen.
Leg de zijkanten van het materiaal recht boven elkaar, zo wordt beschadiging van hoeken, randen en ook verkleuring van het oppervlak voorkomen. Schuif gecoat materiaal bij het oppakken niet over elkaar, dat voorkomt krassen en beschadiging.
Retourzendingen
Indien de klant besluit het product en/of producten terug te sturen, zijn de kosten van het retour zenden voor rekening van de klant, Cedarland behoeft geen rembourszendingen te accepteren. Eventuele schade welke ontstaat tijdens het retour zenden is voor rekening en verantwoording van de klant.
Voorts behoeft Cedarland uitsluitend retourzendingen van product en/of producten te accepteren indien: – het product en/of de producten geheel compleet, in de originele verpakking en in originele staat zijn; – het product en/of de producten schoon en ongebruikt zijn; – het product en/of de producten niet ingebouwd is/zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest; – bij bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?
Indien uw bestelde artikelen afgeprijsd, op maat geschaafd, afgekort of gespoten zijn is het niet meer mogelijk de artikelen te retourneren. Tevens dienen de te retourneren producten te voldoen aan de eisen zoals omschreven bij Retourzendingen.
Reclamatie
Wanneer een artikel beschadigd aan u geleverd wordt, kunt u gebruik maken van uw recht van reclamatie. Hiervoor vragen wij u vriendelijk om het volgende te doen:
Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging is ontstaan.
3 tot 4 verschillende foto’s die de beschadiging vastleggen / bewijzen. De beschadiging moet op alle foto’s duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal in de gehele omvang gefotografeerd worden.
Lever zo volledig mogelijk uw contactgegevens aan, inclusief het door ons verstrekte factuurnummer waarop de betreffende artikelen beschreven staan. Wij gaan vertrouwelijk met uw persoonsgegeven om. Dit staat tevens beschreven in onze privacy policy.
U kunt uw foto’s sturen naar info@cedarland.nl. Houdt u er rekening mee dat uw e-mail, inclusief foto’s, niet groter is dan 10 MB. We raden u daarom aan om uw foto’s als ZIP- of JPEG-bestanden aan ons te versturen. Een andere bestandsvorm is voor ons helaas niet leesbaar. Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Wij nemen binnen enkele dagen contact met u op (per e-mail of telefoon) over de verdere verwerking van uw verzoek.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over een bestelling of artikel, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen u graag verder. U kunt hierover een e-mail sturen naar info@cedarland.nl of ons contactformulier invullen en uw klacht omschrijven. Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht, conform onze Algemene Voorwaarden, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen te beantwoorden.
Onze algemene gegevens
Cedarland (kantoor adres)
Marshoekersteeg 16
7722 KR Dalfsen
info@cedarland.nl
06 383 073 53
0529 46 75 73
Bank: NL41RABO 011 57 62 221
BTW: NL138828623B01
KVK: 05078665